niedziela, 30 grudnia 2012

Niechciane, poświąteczne prezenty


Święta, święta i po świętach. Oprócz wspaniałych wspomnień i pełnego brzucha zostały prezenty. Nie wszystkie z tych prezentów spełniły Twoje oczekiwania? Najprostszym sposobem jest ich odsprzedanie.
W 2011 roku prawie jeden na trzech Polaków otrzymał co najmniej jeden nieudany prezent pod choinkę.
Jak pokazało badanie przeprowadzone przez TNS na zlecenie eBay* w tym roku Polacy planowali przeznaczyć na święta Bożego Narodzenia 
1133 złotych, z czego 493 złotych tylko na prezenty. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, zapewne część Polaków nie jest zadowolona 
ze wszystkich prezentów znalezionych pod świątecznym drzewkiem. W 2011 roku statystyczny Polak otrzymał cztery prezenty, dla 30% 
co najmniej jeden spośród czterech był nieudany.
Nieudane prezenty nie są domeną Polaków. 46% Włochów deklaruje, że w roku ubiegłym otrzymało prezent, z którego nie byli zadowoleni. Francuzi z kolei okazują się być najbardziej zadowoleni z prezentów jakie otrzymali w 2011 roku. Aż 72% deklaruje, że w roku ubiegłym nie dostali ani jednego nieudanego prezentu.
Badani wskazali również osoby, od których najczęściej otrzymali nieudane prezenty. Okazuje się, że aż 12% ankietowanych wskazało w tym miejscu teściów, 11% dalszą rodzinę i 9% Rodziców.

1119,42 milionów złotych wydane na nieudane prezenty
Ziarnko do ziarnka aż uzbiera się miarka mówi staropolskie przysłowie. Szacowana wartość nieudanych prezentów, jakie w ubiegłym roku otrzymali respondenci wynosi około 166 złotych na osobę. Badania wykazują, że w ubiegłym roku Polacy w sumie wydali ponad miliard złotych na prezenty, które nie spełniły oczekiwań osób obdarowanych. Respondenci z innych krajów również nie zawsze są zadowoleni z prezentów od Świętego Mikołaja. Okazuje się, że wartość nieudanych prezentów w kraju nad Wisłą wcale nie jest najwyższa.

Austriacy wydali najwięcej na nieudane prezenty.
Szacowana wartość nieudanych prezentów w roku 2011 w poszczególnych krajach:
Austria 234 PLN
Belgia222 PLN
Włochy221 PLN
Hiszpania214 PLN
Szwecja211 PLN
Niemcy203 PLN
Irlandia199 PLN
Rosja195 PLN
Francja167 PLN
Polska166 PLN
Anglia161 PLN
9% Polaków odsprzedaje nieudane prezenty
Polacy to naród sentymentalny, aż 41% zatrzymuje prezent, nawet jeśli jest nieudany, a 19% odda prezent komuś innemu. 9% ankietowanych odsprzeda nieudany prezent. Odsprzedanie prezentu ma kilka praktycznych zalet. Po pierwsze w ten sposób niechciany podarunek nie leży bezużytecznie w mieszkaniu, po drugie pozwala odzyskać pieniądze, a po trzecie jest ekologiczne. Okazuje się, że Polacy dość późno decydują się na odsprzedanie prezentów, dopiero 23 stycznia. W innych krajach odsprzedaż zaczyna się już od początku roku.

Szacowany czas wystawiania na sprzedaż niechcianych prezentów w poszczególnych krajach**
Francja7 styczeń 2013
Włochy7 styczeń 2013
Austria16 styczeń 2013
Irlandia19 styczeń 2013
Hiszpania20 styczeń 2013
Belgia FR20 styczeń 2013
Belgia NL21 styczeń 2013
Polska23 styczeń 2013
Niemcy27 styczeń 2013
Anglia27 styczeń 2013

Najczęściej na sprzedaż wystawiane są przedmioty, które dostaliśmy w dwóch egzemplarzach, takie jak książki, płyty z muzyką lub DVD, gry komputerowe, ciuchy i dodatki.
Jak zwiększyć szansę na sprzedaż przedmiotów na eBay.pl?
Użytkownicy z reguły poszukują okazji, a największym zainteresowaniem cieszą się przedmioty tańsze o 15-20% od ceny nowego produktu. Poniżej eBay.pl podpowiada jak zwiększyć szansę na sprzedaż oraz uzyskać zaufanie kupujących:
  • Nie odpakowuj prezentu lub zachowaj oryginalne opakowanie
  • Zaznacz w opisie aukcji, że przedmiot jest prezentem świątecznym
  • Podaj cenę nowego produktu, aby kupujący wiedział ile otrzymał zniżki
  • Dodaj korzystne zdjęcia produktu
  • Podaj tak wiele szczegółów jak to jest możliwe (rozmiar, kolor, etc)
Jak widać istnieje wiele sposobów, aby skorzystać na otrzymaniu nieudanych prezentów. Sprzedaż takich podarków jest ekologicznym sposobem na zarobienie pieniędzy. Fakt, że akurat nam prezent nie sprawił satysfakcji, nie musi oznaczać, że komuś innemu się nie przyda. W taki sposób ktoś inny ma szansę zakupić wymarzony dla siebie przedmiot po niższej cenie, a sprzedający zarabia pieniądze na sprzedaży przedmiotu, który niesprzedany „zbierałby kurz” w domu.

*Badanie przeprowadzone przez TNS na zlecenie eBay, na grupie 1042 osób dorosłych w wieku
od 16-54 roku życia, między 11-15 października 2012.
** Dane otrzymane od eBay
Źródło:Technologiczni.eu via EDELMAN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz